Know Your Enemy

Igår regnade. Hela dagen. Inte sådär att det stod spön i backen, mer ett sådant regn som bara tar sig in överallt, helt skoningslöst utan att man märker det förens det är för sent. Självklart är jag erfaren regnskådare och genomskådade regnets djävulska plan. Jag stannade inne. Inne på GoMA. Igen.

Jag och en Holländska spenderade mer eller mindre hela dagen då med att kolla i ett rum där man tydligen ska se i oändlighet (Infinity room) och lekte med Lego. Mycket Lego. Efter mycket oinspererat byggande bestämde jag mig för att bygga en M&M-gubbe. Awesome tänkte jag men det tog för lång tid och till slut blev vi utkastade vid fem och då saknade Mr. M&M armar. Stackare. Men den blev typ 30 cm hög fick mustasch. Hade det inte varit för att man tvingades lämna in sina väskor när man gick in så hade jag smuglat ut Mr. M&M. Hade jag eller Anita haft en kamera så hade Mr. M&M fått vara på min header.

Har bytt hostel nu. Äntligen. YHA är bra men dyrt. Där betalade jag 180 dollar i veckan, vilket inte är jättedyrt jämfört med andra YHA-hostel runt i landet, men om man jämför med de 99 dollar jag betalar i veckan nu så är det dyrt. Det är mycket pengar som man kan ha massvis med roligt för. När man inte är i Brisbane för här är det bara tråkigt. Men man får ju självklart vad man betalar för. Ett sketet kök med två kylar som inte fungerar vilket skapar krig om platsen i de övriga tre kylarna. Vårt rum är tydligen även under attack av vägglöss. Inget jag har känt av mig tydligen är det någon som har klagat. Det innebär att de städar ut hela rummet väldigt grundligt och torktumlar alla ens kläder. Annars blir man utkastad. Mycket irriterande när man dagen innan har packat ihop alla sina saker och sen måste man plocka fram allt och slänga ned de i en stor röra i en svart soppsäck.

För övrigt så är det mycket hot på det nya hostelet. Om man inte diskar efter sig blir man utslängd. Om man röker i närheten av dörren blir man utslängd, om man befinner sig i köket efter det har "stängt" (det är fortfarande tillgängligt men man får inte vara där) vid tolv blir man utkastad. Skönt att man måste hota med något som är ekonomiskt farligt för att backpackers ska lyssna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0