Ali In The Jungle

Klockan åtta i morse infann jag mig på mitt nya jobb för att skriva in mg och exponera all information man kan behöva för att ta över mitt liv. Fantastiskt. Utöver lite basfakta om var saker fanns i lagret blev det fyra timmars aktivt flyttande. Har alltså börjat knega på ritkigt. Bära lådor, datorer, möbler och allt möjligt som kan behöva flyttas. Kommande fredagar kommer vi jobbar mellan 12 och 16 timmar beroende på hur effektiva vi är för att utföra ett en enorm flytt för företaget Suncorp, företaget som enligt min arbetsgivare "pretty much owns everything i Queensland, on every level". Fint med lite extra timmar.

Just nu sitter jag och Erling på biblioteket och utnyttjar gratis wifi i väntan på att vi ska bli upphämtade och åka till IKEA. Inte för att jag är ute efter något där utan bara för att man måste åka dit när man väl får tillfälle. Äta lite svenska köttbullar, tänka på hur mamma alltid ville laga egna istället för att äta Mamma Scans köttbullar, de blev ju så mycket godare då. Något som jag inte förstått förens många år senare. Fint det där med minnen som aldrig försvinner. Synd bara att det är alldeles för få.

Ska försöka lägga upp lite bilder men just nu ligger alla på min hårddisk som jag än så länge inte har förmått att plocka upp. Men det kommer, jag lovar. Nästan. \

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0