Rocky Dennis' Farewell Song

Har av flera anledningar dragit på mig en påtaglig hemlängtan. Jag vet att det bara är en månad kvar, inte så långt med tanke på att vi lämnade Sverige för hela sju månader sedan. Och jag som åkte med tanken att jag skulle komma hem efter ett år. Vad tänkte jag då? Men man ska alltid förvänta sig det värsta. 

Vädret börjar bli kallt och regnigt här i QLD samtidigt som den värmande våren tittar in i Europa och jag kan inte komma på något som talar emot att åka hem förutom några unfinished business här. Och det är svårt att se fram emot de när man egentligen bara vill hem. Jag pratar med många underbara människor varje dag och har verkligen roligt. Inget fel med mitt liv här på något sätt. Men man saknar inte det man har. Och det gör sig ideligen påmint hos mig. 



Kommentarer
Postat av: Muncker

Känner igen mig skarpt i det där! Det är i och för sig jävligt nice att lämna allt i Sverige emellanåt, men det är först när man kommit iväg från det som man inser vad man faktiskt har kvar där hemma och vad man tar för givet.



Sköt om dig gubben :)



/ Muncker

2011-04-08 @ 22:23:25
Postat av: Anonym

Jag har fått årets första färg!

2011-04-10 @ 01:51:24
URL: http://tovetovetovetove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0