China Girl - Anna Ternheim

Saker som har lärt mig och saker som har förändrats hos mig sedan jag lämnade Sverige 15
September 2010. Stora som små. Betydelsefulla som värdelösa.
Jag har blivit mer självisk. Inte egoistisk som i att jag inte bryr mig om andra människor men
de beslut jag har tagit här hr mer och mer blivit i favör för mig själv. Förmodligen förknippat
med överlevnadsförmåga. Något som jag har utvecklat. Det går inte att leva för någon annan när du
samtidigt behöver kämpa för din egen överlevnad. Kanske inte så dramatiskt som det låter dock.
Saker som har lärt mig och saker som har förändrats hos mig sedan jag lämnade Sverige 15 September 2010. Stora som små. Betydelsefulla som värdelösa. Kommer fortsätta listan lite då och då när jag kommer på saker.

Jag har blivit mer självisk. Inte egoistisk som i att jag inte bryr mig om andra människor men de beslut jag har tagit här hr mer och mer blivit i favör för mig själv. Förmodligen förknippat med överlevnadsförmåga. Något som jag har utvecklat. Det går inte att leva för någon annan när du samtidigt behöver kämpa för din egen överlevnad. Kanske inte så dramatiskt som det låter dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0