You're The Storm

Igår var det Erlings sista helgdag i Brisbane innan han åker vidare till NZ. Självklart innebar det att vi firade på takterrassen med alla som ville vara med. Dessutom var det tydligen Earth Hour (ett australienskt påhitt som spridit sig de senaste åren) vilket inkluderade tända värmeljus (fungerade sådär då det blåste), gratis lådvin (goon) och fin stämning. Kanske förstörde vi stämningen lite, fast enligt oss bidrog vi bara till en bättre stämning.Jag, erling , brett och några norskor var tillslut de enda som orkade att gå vidare ut till Fortitude Valley där vi gick från bar till bar. Till slut fick jag för mig att gå hem vilket resulterade i en två timmar lång promenad, en sträcka som egentligen borde ha tagit max en halvtimme. Efter två veckor i brisbaned hittar jag fortfarande inte så bra här, kanske har det att göra med att jag oftast är mer eller mindre intoxikerad av alkohol, kanske har mitt lokalsinne tagit en kraftig törn under mitt resande. 
Som effekt av en positiv gårdag blir balanseringen en negativ dag idag. 

Har läst klart "The girl who played with fire" så nu måste jag gå och köpa nästa bok. Borde kanske vänta tills på torsdag (lönedag) då det är lite knapert just nu då jag köpte pennybrädan i torsdags. Mycket rolig sak som definitivt kommer med hem. Lite svår att åka på med flippflopp då jag har en tendens att glida av men det är ett sekundärt problem. Bara att byta skor. Det är svårare än vad man kan tro faktiskt.


Om man ändå hade kunnat vara där då. Gooooosebumps!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0