Heartbeats

Sitter just nu och laddar upp inför Eftermiddagens/kvällens/nattens/morgonens arbetspass på flyttfirman. Ska börja fyra och får inte gå förens jobbet är klart vilket är estimerat till 12 till 14 timmar. Awesome! Kom ju till Brisbane för att jobba så det är inte så farligt att jobba en hel fredagsnatt. Vill ju bara ha så många timmar som möjligt.
Igår hade jag bara en introduktionskurs på 30 minuter på morgonen och så va de inget mer den dagen. Enligt australiensk lag så får jag dock betalt för minst fyra timmar om jag har blivit inkallad, även om det inte finns något att göra. Detta resulterade i att jag jobbade vid poolen med en bok som arbetsuppgift. Could be worse.

Lyckades dock bränna mig igår, något som förmodligen bara jag lyckas med när det regnar. Lite pinsamt men jag skyller på att jag har fått pappas kassa pigment. Inget att göra åt. Om man ändå kunde bli svart på en kvart och sen inte behöva bry sig. Typ som lillkusinen. Blir ju inte bättre av att det är fruktansvärt tråkigt att sola.

Har tidigare idag parkerat om bilen eftersom det är inte är tillåtet att parkera på gatorna idag då det är något stort sportevenemang så jag tvingades betala för att parkera i källaren på vårt hostel för tio dollar. Kasst när jag spenderade minst en halvtimma på att hitta en gratisplats i närheten av vårt hostel. Hoppas den är inte är tagen imon. Kärringen är ju tvärsur om man väcker henne utan förvarning och stannade minst 15 gånger på den korta sträckan jag skulle backa ut och sen ned i källaren. \

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0